Фото - Юридическая компания Консул
сделать стартовой  |  добавить в избранное

Телефон: +38(044)590-22-37
Факс: +38(044)483-89-19
Мобільний: +38(067)323-85-75
Адреса: 04112, Київ, вул. Дегтярівська, 48, офіс 609

 
 
 
 

Реклама

 

Запитання

Вопросы:

  • Чи може громадянин України відкрити фірму без реєстрації на земельній ділянці?
  • В який термін проводиться державна реєстрація суб'єкта підприємницької діяльності?
  • Який розмір реєстраційного збору за проведення державної реєстрації?
  • Для чого проводиться резервування назви юридичної особи?
  • Які підстави для відмови у проведенні державної реєстрації юридичної особи?
  • Який термін встановлений законодавством для постановки на облік у податковій інспекції?
  • В які терміни орган ліцензування розглядає заяву про видачу ліцензії суб'єктом підприємницької діяльності з дня подачі?
  • У яких випадках заява про видачу ліцензії залишається без розгляду?
  • Коли суб'єкт підприємницької діяльності має право повторно подавати заяву про видачу ліцензії у разі відмови про видачу ліцензії?
  • Які основні причини, за якими приймається рішення про відмову про видачу ліцензії?
  • Яким чином заявник дізнається про ухвалення рішення про видачу ліцензії або про відмову про видачу ліцензії?
  • Чому фізична особа, яка з-за своїх релігійних переконань хоче розпочати підприємницьку діяльність без отримання ідентифікаційного номера платника податків та інших обов'язкових платежів, не може стати суб'єктом підприємницької діяльності?
  • Чи може громадянин України отримати прописку на дачній ділянці, де був побудований новий будинок?
  • Чи може громадянин України зареєструвати придбаний автомобіль на земельній ділянці?
  • Чи оформляється операція купівлі-продажу за старим місцем реєстрації?
  • Чи може громадянин України отримати закордонний паспорт, якщо він на даний момент не має прописки?
  • Що таке тимчасова реєстрація?
  • Коли і куди ФО-Підприємцю потрібно платити єдиний податок.
  • Яка мінімальна заробітна плата в 2008 році?
  • Коли необхідно нотаріально засвідчувати договір купівлі-продажу корпоративних прав?
  • Яка мінімальна заробітна плата в 2009 році?
  • Скільки потрібно сплачувати за інформаційно-технічне забезпечення судового процесу?
  • Скажіть, будь-ласка, яка виплата має бути учасникам ВВВ? Мені стало відомо про одноразову виплату у розмірі 4 000 гривень. Чи є це правдою, які потрібні документи та куди їх необхідно подавати?
  • Чи повинна враховуватися думка щодо продажу квартири, людей, які в ній проживають разом з родиною?
  • Чи дає право на ПМП для реєстрації ПП з придбанням нерухомості?
  • Чи існує закон, який допомагає жінці виносити і народити здорову дитину. Я працюю на роботі зі шкідливістю 8% (електромагнітні поля), після викидня і народження мертвої дитини, чи маю я право на переведення на інше місце роботи, де відсутня шкідливість?
  • Підкажіть, будь-ласка, я студентка ВНЗ 4 курсу, маю статус дитини-сироти, в цьому році отримаю диплом бакалавра. Щоб навчатися на 5 курсі потрібно складати вступні іспити, скажіть будь-ласка, чи отримаю я за літні місяці стипендію, так як я сирота? Чи можливо таке, щоб дитина-сирота залишилась без коштів на липень-серпень, адже я планую навчатись далі. Чи може я маю право на одноразову допомогу (щоб я мала за що жити)?
  • Наше підприємство є балансоутримувачем частини будівлі, власником якої є обласна рада (інша частина будівлі приватизована). Наша частка в цій будівлі надана в оренду бюджетній організації. Як нам оформити право користування земельною ділянкою?
  • Я перебуваю на 4 місяці вагітності, не працюю з жовтня 2009 року, звільнилася за власним бажанням. У центрі зайнятості на обліку не стою. На які виплати по вагітності та пологах я можу розраховувати, і які для цього потрібні документи?
  • Який відсоток пені повинна сплатити страхова компанія у випадку прострочки виплати відшкодування збитків за один день?
  • У яких випадках страхові компанії можуть подавати регресивний позов до чиновника ДТП і вимагати відшкодування уже виплачених за Договором грошей?
  • Що робити у випадку банкрутства страхової компанії, та коли її позбавили ліцензії?
  • Що потрібно для оформлення дитячого проїзного документу?
  • Як можна оформити Договір дарування, якщо дарувальник не має змоги пересуватися?
  • Який пакет документів необхідний для оформлення Договору дарування?
  • Хто може визнати особу недієздатною?
  • Чи потрібно оформляти опікунство при укладанні Договору дарування? Та якщо Обдаровуваний родич?
  • Які Документи необхідні для оформлення опікунства?
  • Відповіді:


    Чи може громадянин України відкрити фірму без реєстрації на земельній ділянці?

    Згідно Закону «Про підприємництво» та Закону «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» від 12.05.2003, а саме Ст. 8 «Державна реєстрація підприємництва», місцезнаходженням суб'єкта підприємницької діяльності (юридичної особи) на момент державної реєстрації може бути місцезнаходження (місце проживання) одного із засновників або місцезнаходження за іншою адресою, що підтверджує договір оренди, або інший відповідний договір.



    В який термін проводиться державна реєстрація суб'єкта підприємницької діяльності?

    Згідно з ч. 5 ст. 25 ЗУ «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців» термін державної реєстрації юридичної особи не повинен перевищувати 3-х робочих днів з дня надання всіх документів. Строк державної реєстрації фізичної особи згідно з ч. 3 ст. 43 ЗУ не повинен перевищувати 2-х робочих днів.



    Який розмір реєстраційного збору за проведення державної реєстрації?

    Згідно Ст. 10 ЗУ «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців» реєстраційний збір за реєстрацію юридичної особи становить 10 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що складає на сьогоднішній день 170 гривень, за реєстрацію фізичної особи - 2 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - 34 гривні. За проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, державної реєстрації змін імені або місце проживання фізичної особи, реєстраційний збір складає 30% реєстраційного збору, що, відповідно, 51 гривня і 11 гривень 35 копійок. За заміну свідоцтва у зв'язку з його втрати або пошкодження стягується реєстраційний збір у розмірі одного неоподатковуваного мінімуму доходів громадян - 17 гривень.



    Для чого проводиться резервування назви юридичної особи?

    Згідно Ст. 23 ЗУ «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців» засновники мають право зарезервувати назву майбутнього юридичної особи строком на 2 місяці, а для відкритих акціонерних товариств на 9 місяців. На сьогоднішній день це пов'язано із забороною існування в єдиному державному реєстрі підприємств та організацій України юридичних осіб з однаковою назвою, що зустрічалося до вступу в силу нового Закону. Резервування - це лише право, і не зобов'язує це робити. Засновники можуть реєструвати юридичну особу на свій страх і ризик. Але тут є один момент. У випадку, якщо в єдиному державному реєстрі підприємств та організацій України вже виявиться юр. особа з такою назвою, то послідує відмова про державну реєстрацію юридичної особи без повернення реєстраційного збору, тобто 170-ти гривень. Плата за резервування назви складає 34 гривні.



    Які підстави для відмови у проведенні державної реєстрації юридичної особи?

    Ст. 27. «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців» передбачає підстави для відмови у проведенні державної реєстрації, якими є: • невідповідність інформації, яка вказана в реєстраційній картці, інформації, викладеної в документах, наданих для державної реєстрації; • невідповідність установчих документів вимогам, передбачених законодавством України; • порушення порядку створення юр. особи, передбаченого Законом, тобто: - Наявність обмежень на зайняття відповідних посад, встановлених законом особами, які займають керівні пости юридичної особи; - Невідповідність інформації про засновників юридичної особи інформації, що міститься в єдиному державному реєстрі; - Існування в єдиному державному реєстрі юридичної особи з такою ж назвою; - Використання в назві повного або скороченого найменування органу державної влади або органу місцевого самоврядування. Згідно Ст. 44 підставами для відмови у проведенні державної реєстрації фізичної особи - підприємця є: • невідповідність інформації, яка вказана в реєстраційній картці інформації, викладеної в документах наданих для державної реєстрації; • наявність обмежень на здійснення підприємницької діяльності, встановлених Законом; • наявність запису в єдиному державному реєстрі про те, що фізична особа вже зареєстрована як підприємець.



    Який термін встановлений законодавством для постановки на облік у податковій інспекції?

    Згідно Ст. 4 Інструкції «Про порядок обліку платників податків» юридичні особи повинні стати на облік у податковій інспекції за місцезнаходженням у 20-ти денний термін з моменту отримання свідоцтва про державну реєстрацію. У випадку реєстрації змін, не пов'язаних зі змінами в організаційно-правової формі, формі власності, юридична особа повинна стати на облік протягом 10 днів. Для фізичних осіб - підприємців термін постановки на облік становить 5 днів з моменту отримання свідоцтва про державну реєстрацію.



    В які терміни орган ліцензування розглядає заяву про видачу ліцензії суб'єктом підприємницької діяльності з дня подачі?

    Згідно Ст. 11 Закону України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності» термін розгляду заяви про видачу ліцензії становить 10 робочих днів з моменту його подачі.



    У яких випадках заява про видачу ліцензії залишається без розгляду?

    Відповідно до ст.10 Закону України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності» заява залишається без розгляду, якщо: • заява подана (підписана) особою, яка не має на це повноважень; • документи оформлені з порушеннями вимог цієї статті.



    Коли суб'єкт підприємницької діяльності має право повторно подавати заяву про видачу ліцензії у разі відмови про видачу ліцензії?

    Згідно Ст. 11 Закону України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності» суб'єкт підприємницької діяльності має право повторно подавати заяву про видачу ліцензії не раніше, ніж через три місяці з дати прийняття рішення про відмову про видачу ліцензії.



    Які основні причини, за якими приймається рішення про відмову про видачу ліцензії?

    Згідно Ст. 11 Закону України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності» причинами про відмову про видачу ліцензії є: • недостовірність даних у документах, поданих заявником для отримання ліцензії; • невідповідність заявника ліцензійним умовам, установленим для виду господарської діяльності, зазначеного в заяву про видачу ліцензії.



    Яким чином заявник дізнається про ухвалення рішення про видачу ліцензії або про відмову про видачу ліцензії?

    Відповідно до ст.11 Закону України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності» повідомлення про прийняття рішення про видачу ліцензії або про відмову про видачу ліцензії надсилається заявникові в письмовій формі протягом трьох робочих днів з дати прийняття відповідного рішення.



    Чому фізична особа, яка з-за своїх релігійних переконань хоче розпочати підприємницьку діяльність без отримання ідентифікаційного номера платника податків та інших обов'язкових платежів, не може стати суб'єктом підприємницької діяльності?

    Частиною четвертою Ст. 58 Господарського кодексу України та частиною першою Ст. 42 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» зазначається, що громадяни, які мають намір здійснювати підприємницьку діяльність без створення юридичної особи, подають реєстраційну картку встановленого зразка, яка в той же час є заявою про державну реєстрацію, копію довідки про присвоєння ідентифікаційного номера громадянина - платника податків та інших обов'язкових платежів і документ, що засвідчує внесення плати за державну реєстрацію. Відповідно до частини другої Ст. 1 Закону України «Про державний реєстр фізичних осіб - платників податків та інших обов'язкових платежів» для осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від отримання ідентифікаційного номера та офіційно повідомляють про це відповідні державні органи, зберігаються раніше встановлені форми обліку платників податків та інших обов'язкових платежів. У паспортах зазначених осіб робиться відмітка про наявність у них права здійснювати будь-які платежі без ідентифікаційного номера. Чинним законодавством громадянам через свої релігійні або інші переконання надано право здійснювати будь-які платежі без ідентифікаційного номера фізичної особи - платника податків та інших обов'язкових платежів, однак не встановлені особливості і окремий порядок державної реєстрації фізичних осіб без надання державному реєстратору копії довідки про включення заявника до Державного реєстр фізичних осіб - платників податків. Крім того, Ст. 9, 17, 21, 22, 42 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» передбачається наявність інформації про ідентифікаційний номер фізичної особи - платника податків та інших обов'язкових платежів. Програмне забезпечення ведення Єдиного державного реєстру розроблене з урахуванням вимог зазначених статей, державний реєстратор не може здійснювати реєстраційні дії без включення ідентифікаційного номера фізичної особи-підприємця. На сьогоднішній день існують непоодинокі випадки, коли за рішенням суду у паспортах громадян, які відмовляються від присвоєння ідентифікаційного номера, органами податкової служби вноситься відмітка, що цей громадянин має право здійснювати будь-які платежі без ідентифікаційного номера. У зв'язку з цим виникає ситуація, коли державний реєстратор не може виконати рішення суду і провести відповідні реєстраційні дії без ідентифікаційного номера фізичної особи-підприємця (лист Держпідприємництва від 01.11.0 № 7595 «Про державну реєстрацію фізичних осіб - підприємців, які відмовляються від ідентифікаційних номерів »). У Ст. 35 Конституції України зазначено, що громадяни не можуть мати жодних привілеїв за ознакою релігійних переконань та ніхто не може бути звільнений від своїх обов'язків перед державою або відмовитися від виконання законів за мотивами релігійних переконань. Таким чином, фізична особа повинна визначитися: або займатися підприємницькою діяльністю або відмовитися від ідентифікаційного номера через свої релігійні переконання.



    Чи може громадянин України отримати прописку на дачній ділянці, де був побудований новий будинок?

    Згідно з Постановою Кабінету Міністрів № 35 від 16.01.2003 року громадянин України може бути прописаний за адресою за постійним місцем проживання, в житловому будинку, який належить йому на правах власності або за договором найму чи оренди даного приміщення.



    Чи може громадянин України зареєструвати придбаний автомобіль на земельній ділянці?

    Згідно з Постановою Кабінету Міністрів України від 7 вересня 1998 р. N 1388 «Про затвердження Правил державної реєстрації та обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів та мотоколясок» транспортні засоби, що належать фізичним особам, реєструються за місцем їх постійного або тимчасового проживання. При виникненні обставин, що перешкоджають реєстрації такого транспортного засобу за місцем проживання власника, як виняток, з дозволу керівника підрозділу ДАІ, можлива їх реєстрація за місцем проживання родичів за їх письмовою згодою.



    Чи оформляється операція купівлі-продажу за старим місцем реєстрації?

    Якщо Ви виписалися зі старого місця проживання, то оформили операцію купівлі-продажу по цьому місцю проживання, тоді не можна.



    Чи може громадянин України отримати закордонний паспорт, якщо він на даний момент не має прописки?

    Ні. Для отримання закордонного паспорта необхідно подати такі документи: • паспорт громадянина України з обов'язковою позначкою про реєстрацію; • ідентифікаційний код та його копія; • для чоловіка до 25 років військовий квиток (якщо не був на службі в армії, то довідка з військкомату). • якщо необхідно внести дані про дітей: - Свідоцтво про народження дитини та його ксерокопія; - Якщо вік дитини 5 років і старше, 2 кольорові фотографії (3,5 х4, 5).



    Що таке тимчасова реєстрація?

    Тимчасова реєстрація громадян України оформляється на період навчання (проживання в гуртожитку), знаходження в іншому місті по роботі (відрядження), перебування іноземних громадян на території України.



    Коли і куди ФО-Підприємцю потрібно платити єдиний податок.

    Коли сплачується єдиний податок: - За лютий - не пізніше 19 січня; - За березень - не пізніше 19 лютого; - За квітень - не пізніше 19 березня; - За травень - не пізніше 19 квітня; - За червень - не пізніше 19 травня; - За липень - не пізніше 19 червня; - За серпень - не пізніше 19 липня; - За вересень - не пізніше 19 серпня; - За жовтень - не пізніше 19 вересня; - За листопад - не пізніше 19 жовтня; - За грудень - не пізніше 19 листопада; - За січень - не пізніше 19 грудня. За несвоєчасну оплату єдиного податку нараховується пеня та штрафна санкція в розмірі: - 10% за борг від 1-го до 30 днів; - 20% за борг від 31-го до 90 днів; - 50% за борг від 91 дня і більше. Заява про перехід на спрощену систему оподаткування і квитанція про сплату єдиного податку надається не пізніше ніж за 15 днів до початку кварталу (за умови відсутності заборгованості з податків). Заява про відмову від використання спрощеної системи оподаткування надається не пізніше ніж за 15 днів до закінчення попереднього звітного періоду. Після закінчення дії Свідоцтва воно підлягає поверненню разом з усіма довідками в 5-денний термін. Коли подається звіт: - Щоквартально необхідно подавати звіт суб'єкта малого підприємництва фізичної особи-платника єдиного податку (Додаток 3): • за 1-й квартал 2008 року - з 01.04.2009 р. по 05.04.2009 р.; • за 2-й квартал 2008 року - з 01.07.2009 р. по 05.07.2009 р.; • за 3-й квартал 2008 року - з 01.10.2009 р. по 05.10.2009 р.; • за 4-й квартал 2008 року - з 01.01.2010 р. по 05.01.2010 р.. Звіт подається в ДПІ ФО-Підприємцем за місцем реєстрації особисто, або через уповноваженого представника.



    Яка мінімальна заробітна плата в 2008 році?

    Шановні директора та бухгалтера - будьте уважними! Відповідно до ст. 59 Закону України «Про бюджет на 2008 року» мінімальна заробітна плата становить: 1) з 01 січня 2008 року по 01 квітня 2008 року - 515 гривень; 2) з 01 квітня 2008 року по 01 жовтня 2008 року - 525 гривень; 3) з 01 жовтня 2008 року по 01 грудня 2008 року - 545 гривень; 4) з 01 грудня 2008 року - 605 гривень.



    Коли необхідно нотаріально засвідчувати договір купівлі-продажу корпоративних прав?

    Щодо нотаріального посвідчення документів про перехід корпоративних прав Учасника Товариства необхідно відзначити, що відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 208 ЦК України угода, яка укладається між фізичною і юридичною особою, а також між двома фізичними особами на суму, що перевищує у двадцять і більше разів розмір неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (понад 340 гривень), слід здійснювати у письмовій формі. Угода, яка здійснена в письмовій формі, підлягає нотаріальному посвідченню лише у випадках, встановлених законом або домовленістю сторін. Законодавство України на сьогодні не передбачає обов'язкове нотаріальне посвідчення договору купівлі-продажу корпоративних прав (частини частки) учасника в статутному капіталі Товариства. Але ст.29 Закону про реєстрацію вимагає надання державному реєстратору нотаріально засвідченої копії документа про перехід корпоративних прав учасника в статутному капіталі Товариства. Зробити нотаріально засвідчену фотокопію з такого договору, укладеного між двома фізичними особами в простій письмовій формі, буде неможливо, тому що згідно п. 255 Інструкції нотаріуси можуть засвідчити вірність копій (фотокопій) документів, виданих юридичними особами, за умови, що ці документи не суперечать закону, мають юридичне значення ... Вірність копії (фотокопії) документа, виданого фізичною особою, засвідчується у тих випадках, коли справжність підпису фізичної особи на оригіналі цього документа засвідчена нотаріусом. А підпис фізичної особи на такому договорі нотаріус не має права посвідчити, тому що зміст цього документа має характер угоди (п. 260 Інструкції). Таким чином, з урахуванням вимог чинного законодавства України необхідно нотаріально посвідчити сам договір купівлі-продажу або дарування корпоративних прав (частини частки) учасника в статутному капіталі.



    Яка мінімальна заробітна плата в 2009 році?

    Шановні директора та бухгалтера - будьте уважними! Згідно Закону України «Про бюджет на 2009 року» від 26.12.2008 року № 835-VI мінімальна заробітна плата становить: 1) з 01 січня 2009 року по 31 березня 2009 року - 605 гривень; 2) з 01 квітня 2009 року по 30 Червень 2009 року - 625 гривень; 3) з 01 липня 2009 року по 30 вересня 2009 року - 630 гривень; 4) з 01 жовтня 2009 року по 30 листопада 2009 року - 650 гривень; 5) з 01 грудня 2009 року - 669 гривень. Мінімальна заробітна плата - це законодавчо уставноленний розмір заробітної плати за просту, некваліфіковану працю, нижче якої не може здійснюючи оплата за виконану працівником місячну, погодинну норму праці (обсяг робіт) (Кодекс законів про працю України, Закон України "Про оплату праці" від 24.03.1995 року № 108/95-ВР). Згідно з пп. 5-2 п. 5 ст. 38 Бюджетного кодексу України розмір мінімальної заробітної плати визначається в Законі про Державний бюджет на відповідний рік.



    Скільки потрібно сплачувати за інформаційно-технічне забезпечення судового процесу?

    ВГС України проінформував про зміну розмірів витрат з інформаційно-технічного забезпечення судових процесів, пов’язаних з розглядом цивільних та господарських справ (Лист від 29.04.2009 року №01-08/271). Річ у тім, що Постановою КМ України від 14.04.2009 року №361 встановлено нові розміри названих витрат. Для господарських справ передбачено такі витрати: - для позивачів, звільнених у встановленому порядку від сплати державного мита, - за нульовою ставкою; - для інших позивачів – у розмірі 50% однієї мінімальної заробітної плати на відповідний рік. Отже, розмір витрат з інформаційно-технічного забезпечення судового процесу в 2009 році становитиме: - з дати набрання чинності Постанови №361, тобто з 27.04.2009 року по 30.06.2009 року – 312,50 гривень; - з 01.07.2009 року по 30.09.2009 року – 315 гривень; - з 01.10.2009 року по 30.11.2009 року – 325 гривен; - з 01.12.2009 року – 334,50 гривень. Сума витрат визначається на день подання позовної заяви.



    Скажіть, будь-ласка, яка виплата має бути учасникам ВВВ? Мені стало відомо про одноразову виплату у розмірі 4 000 гривень. Чи є це правдою, які потрібні документи та куди їх необхідно подавати?

    Згідно ч. 4 ст. 12 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»: «…Щорічно до 5 травня учасникам бойових дій виплачується разова грошова допомога у розмірі, який визначається Кабінетом Міністрів України в межах бюджетних призначень, встановлених законом про Державний бюджет України…». Нажаль, на сьогоднішній день Закон України «Про Державний бюджет України на 2010 рік» поки що не прийнятий, тому й розмір виплата поки що не встановлена.



    Чи повинна враховуватися думка щодо продажу квартири, людей, які в ній проживають разом з родиною?

    Згідно ст. 150 Житлового кодексу України, власник квартири має виключне право користуватися, проживати і розпоряджатися своєю власністю на власний розсуд, тобто: продавати, обмінювати, здавати в оренду, закладати. Також згідно ст. 156 ЖК України, члени сім'ї власника жилого будинку (квартири), які проживають разом з ним у будинку (квартирі), що йому належить, лише користуються жилим приміщенням.



    Чи дає право на ПМП для реєстрації ПП з придбанням нерухомості?

    Згідно ЗУ «Про імміграцію» встановлюється квота, згідно якої іноземець може отримати право на постійне місце проживання на території України. Підстави для отримання даного права закріпленні в ст. 4 вищезгаданого Закону. Враховуючи ваш лист за квотою Ви можете отримати таке право, якщо Вами була здійсненна інвестиція, яка становить суму не менше 100 000 доларів США ; або поза квотою, якщо Ваша підприємницька діяльність становить державний інтерес. Ст. 9 ЗУ «Про імміграцію» закріплює перелік документів, що подаються для отримання права на постійне місце проживання в України.



    Чи існує закон, який допомагає жінці виносити і народити здорову дитину. Я працюю на роботі зі шкідливістю 8% (електромагнітні поля), після викидня і народження мертвої дитини, чи маю я право на переведення на інше місце роботи, де відсутня шкідливість?

    Так, в Україні існує цілий кодекс законів, який захищає Ваші права, як працівника – це Кодекс законів про працю України. Згідно зі ст. 153 цього кодексу, кожне підприємство зобов'язане забезпечувати безпечні умови праці для своїх співробітників. Якщо роботодавець порушує дані умови, працівник має право повідомити про це орган державного нагляду за охороною праці. Також у ст. 174 КЗпП України говориться, що забороняється застосування праці жінок на важких роботах і на роботах зі шкідливими або небезпечними умовами праці. Згідно ст. ст. 178, 179 цього ж Кодексу вагітні жінки мають право, на підставі медичної довідки, бути переведеними на іншу роботу, яка виключає вплив шкідливих виробничих факторів. Ви завжди маєте право просити переведення на більш легку роботу, посилаючись при цьому на ст. 170 КЗпП України.



    Підкажіть, будь-ласка, я студентка ВНЗ 4 курсу, маю статус дитини-сироти, в цьому році отримаю диплом бакалавра. Щоб навчатися на 5 курсі потрібно складати вступні іспити, скажіть будь-ласка, чи отримаю я за літні місяці стипендію, так як я сирота? Чи можливо таке, щоб дитина-сирота залишилась без коштів на липень-серпень, адже я планую навчатись далі. Чи може я маю право на одноразову допомогу (щоб я мала за що жити)?

    Згідно норм діючого в Україні законодавства та Конституції України, Вас, як дитину-сироту, без коштів на прожиття держава не залишить. Так як згідно частин 3-5, 8 ст. 8 Закону України «Про забезпечення організаційно-правових умов для забезпечення соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування» держава забезпечує дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківської опіки, віком до 23 років протягом всього періоду навчання. Якщо Ви маєте на меті продовжувати навчання, то за 30 днів до закінчення навчального року Вам належить отримати разову грошову допомогу в розмірі 3-х місячних стипендій. Та, якщо Ви приймаєте рішення закінчити своє навчання, то як випускник навчального закладу, Ви маєте право на грошову допомогу в розмірі 2-х прожиткових мінімумів, а також, додатково, грошова компенсація в розмірі необхідному для придбання одягу та взуття.



    Наше підприємство є балансоутримувачем частини будівлі, власником якої є обласна рада (інша частина будівлі приватизована). Наша частка в цій будівлі надана в оренду бюджетній організації. Як нам оформити право користування земельною ділянкою?

    Згідно чинного в Україні законодавства, а саме п.7 Перехідних Положень Земельного кодексу України: «...Громадяни та юридичні особи, що одержали у власність, у тимчасове користування, в тому числі на умовах оренди, земельні ділянки у розмірі, що були передбачені раніше діючим законодавством, зберігають права на ці ділянки...». Тобто, якщо Ви отримали земельну ділянку у постійне користування із земель державної та комунальної власності до набрання чинності нового Земельного кодексу України, то і надалі не втрачаєте цього права.



    Я перебуваю на 4 місяці вагітності, не працюю з жовтня 2009 року, звільнилася за власним бажанням. У центрі зайнятості на обліку не стою. На які виплати по вагітності та пологах я можу розраховувати, і які для цього потрібні документи?

    Згідно ст.7 Закону України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми»: «...Право на державну допомогу у зв'язку з вагітність та пологами мають за цим Законом усі жінки (у тому числі неповнолітні), які не застраховані в системі загальнообов'язкового державного соціального страхування...». У ст.8 цього ж Закону сказано, про те що: «...Підставою для призначення жінкам допомоги у зв'язку з вагітністю та пологами є видана в установленому порядку довідка лікувального закладу встановленого зразка та довідка з місця проживання для непрацюючих жінок про те, що вони не працюють (не служать, не навчаються)...». Ст.9 цього Закону визначає розмір допомоги у зв'язку із вагітністю та пологами у розмірі: «... не менше 25% від розміру встановленого законом прожиткового мінімуму для працездатної особи з розрахунком на місяць...». Ст.12 Закону України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми» встановлює розмір допомоги при народженні першої дитини у сумі 12 240 гривень. Тобто, Ви маєте право на отримання грошової допомоги у зв'язку із пологами при наявності довідки з лікарні та довідки з місця проживання про те, що Ви не працюєте. А підставою для отримання грошової виплати за народження дитини є свідоцтво про її народження.



    Який відсоток пені повинна сплатити страхова компанія у випадку прострочки виплати відшкодування збитків за один день?

    Ч. 3 ст. 20 ЗУ «Про страхування» говорить, що: «…При настанні страхового випадку здійснити страхову виплату або виплату страхового відшкодування у передбачений договором строк. Страховик несе майнову відповідальність за несвоєчасне здійснення страхової виплати (страхового відшкодування) шляхом сплати страхувальнику неустойки (штрафу, пені), розмір якої визначається умовами договору страхування або законом…». Відповідно до ч. 5 ст. 10 ЗУ «Про захист прав споживачів»: «…У разі коли виконавець не може виконати (прострочує виконання) роботу (надання послуги) згідно з договором, за кожний день (кожну годину, якщо тривалість виконання визначено у годинах) прострочення споживачеві сплачується пеня у розмірі трьох відсотків вартості роботи (послуги), якщо інше не передбачено законодавством. У разі коли вартість роботи (послуги) не визначено, виконавець сплачує споживачеві неустойку в розмірі трьох відсотків загальної вартості замовлення…». До того ж, сплата виконавцем неустойки (пені), встановленої в разі невиконання, прострочення виконання або іншого еналежного виконання зобов'язання, не звільняє його від виконання зобов'язання в натурі.



    У яких випадках страхові компанії можуть подавати регресивний позов до чиновника ДТП і вимагати відшкодування уже виплачених за Договором грошей?

    Регресивний позов – це позов на боржника про повернення грошової суми (або майнових цінностей), яку з вини боржника ця особа сплатила третій особі. Відповідно до ст. 27 ЗУ «Про страхування»: «…До страховика, який виплатив страхове відшкодування за договором майнового страхування, в межах фактичних затрат переходить право вимоги, яке страхувальник або інша особа, що одержала страхове відшкодування, має до особи, відповідальної за заподіяний збиток …». Страховик має право подавати позов у розмірі сплаченої суми до особи, яка спричинила збиток або яка несе матеріальну відповідальність за нього. Згідно з п. 1,1 ст. 38 Закону «Про страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів» існує шість причин для регресу . Перша – після виплати потерпілій стороні відшкодувати збитки можуть змусити автовласника, який на момент зіткнення був за кермом нетверезий. Друга – якщо людина керувала транспортним засобом без права на таке управління. Третя – втік з місця аварії (таких позовів найбільше). Четвертий ризиковий фактор – відмова від проходження «алкоконтроля» або споживання спиртного, наркотиків чи інших дурманних речовин після ДТП, але до відповідної перевірки. П’ятий випадок, коли варто чекати регресного позову, – якщо аварія визнана наслідком експлуатації машини в неналежному технічному стані. Шостий причиною може стати неповідомлення страховикові про аварію протягом трьох днів після події. Своєму клієнту страховики регрес не пред’являють.



    Що робити у випадку банкрутства страхової компанії, та коли її позбавили ліцензії?

    Ліквідація страховика, що має зобов'язання перед страхувальниками, у разі визнання його банкрутом здійснюється у порядку, визначеному законом. Відповідно до ч. 8 ст. 45 ЗУ «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом»: «…Страхувальники за договорами страхування, за якими страховий випадок настав до дня прийняття господарським судом постанови про визнання страховика банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури, мають право вимагати виплати страхової суми…». Ст. 30 ЗУ «Про страхування» закріплює основні умови платоспроможності страховиків, відповідно до яких страхувальник може вимагати відшкодування збитків по Договору. Також ст. 13 Постанови КАБМІНУ «Про порядок і умови проведення обов'язкового страхування цивільної відповідальності власників транспортних засобів» говорить, що: «…Моторне (транспортне) страхове бюро відшкодовує шкоду, заподіяну тільки життю і здоров'ю третьої особи. Таке відшкодування здійснюється в термін і на умовах, визначених цим Положенням для страховиків (страхових організацій), у разі:… неплатоспроможності страховика (страхової організації) - члена Моторного (транспортного) страхового бюро за його зобов'язаннями згідно з договорами обов'язкового трахування цивільної відповідальності…».



    Що потрібно для оформлення дитячого проїзного документу?

    Для оформлення дитячого проїзного документу (дитячий закордонний паспорт) необхідно подати наступні документи до ОВІР: 1. заява-анкета встановленого зразка (бланк заяви надається в ОВІРі); 2. облікова картка «Відомості про від’їжджаючого за кордон» (бланк картки надається в ОВІРі); 3. нотаріальні дозволи від обох батьків, завірені нотаріально; 4. оригінал та копію свідоцтва про народження дитини (оригінал повертається після прийому документів); 4. 4 кольорові фотокартки, на матовому папері розміром 3,5х4,5 см; 5. внутрішні паспорти обох з батьків; 6. квитанція за оформлення дитячого проїзного документа (дитячого закордонного паспорта) у розмірі 30 гривень 35 копійок, за отримання дитячого проїзного документа в терміновому порядку сплачується державне мито в розмірі 45 гривень 15 копійок. Крім того, необхідно сплатити за бланк ПДД (проїзний документ дитини) суму в розмірі 22 гривні 13 копійок. З 14 років до ОВІР подається: - квитанція про сплату інформаційних послуг УОП у розмірі 26 гривень 20 копійок; - оригінал та копію свідоцтва про народження дитини (оригінал повертається після прийому документів). Якщо дитина досягла 16 років: - копія паспорту дитини (1, 2 та сторінка зі штампом про реєстрацію); - копія ідентифікаційного номеру та оригінал (оригінал повертається після прийому документів); - квитанція про сплату інформаційних послуг УОП у розмірі 26 гривень 20 копійок. Для вписування дитини в паспорт: • заява про внесення в паспорт Громадянина України для виїзду за кордон даних неповнолітньої дитини; • паспорт Громадянина України; • паспорт Громадянина України для виїзду за кордон (закордонний паспорт); • з п’яти років 2 кольорові (матові) фотокартки розміром 3,5х4,5 см; • оригінал та копію свідоцтва про народження дитини; • квитанція про сплату державного мита про внесення змін в паспорт Громадянина України при виїзді за кордон у розмірі 8 гривень 50 копійок; • квитанція за послуги ВГІРФО у розмірі 18 гривень 63 копійки. Якщо дитина їде за межу з одним з батьків, обов'язкова наявність нотаріально оформленого дозволу другого батька на його виїзд. Такий дозвіл видається на дитину з вказівкою періоду дії або ж на одну конкретну поїздку. Дозволи другого батька не потрібно надавати в ОВІР в таких випадках: 1) якщо у матері є свідоцтво матері-одинака (материнська книжка); 2) якщо один з батьків помер (наявність свідоцтва про смерть); 3) якщо один з батьків позбавлений батьківських прав (потрібний документ про позбавлення батьківських прав); 4) якщо є заява другого батька про відмову від дитини у разі тривалої відсутності однієї з батьків (необхідний документ з суду, що свідчить, що місцезнаходження другого батька визначити неможливо).



    Як можна оформити Договір дарування, якщо дарувальник не має змоги пересуватися?

    Відповідно до ч. 2 ст. 41 ЗУ «Про нотаріат»: «…Нотаріальні дії вчиняються в приміщенні державної нотаріальної контори, в державному нотаріальному архіві, приміщенні, яке є робочим місцем приватного нотаріуса, чи приміщенні органів місцевого самоврядування. В окремих випадках, коли громадянин не може з'явитися в зазначене приміщення, а також коли того вимагають особливості посвідчуваної угоди, нотаріальні дії можуть бути вчинені поза вказаними приміщеннями…».



    Який пакет документів необхідний для оформлення Договору дарування?

    Для оформлення Договору дарування потрібно мати при собі: - Паспорта сторін, довідки про присвоєння ідентифікаційного номеру; - Документ, що підтверджує право власності на відчужуване майно(Свідоцтво про право власності, договір купівлі-продажу, договір дарування, свідоцтво про право на спадщину, тощо); - Витяг з реєстру прав власності на нерухоме майно, виданий державним бюро технiчної інвентаризації (для відчуження) ; - Довідка з ЖЕО про склад мешканців (ф. №3), видана в день посвідчення договору; - Довідка про відсутність заборони на відчуження нерухомого майна; - Довідка про відсутність податкової застави; - Довідка-характеристика на приміщення з БТІ; - Дозвіл органу опіки та піклування в тому разі, коли дарувальник є недієздатним.



    Хто може визнати особу недієздатною?

    Відповідно до ч. 1 ст. 39 ЦКУ: «…Фізична особа може бути визнана судом недієздатною, якщо вона внаслідок хронічного, стійкого психічного розладу не здатна усвідомлювати значення своїх дій та (або) керувати ними…».



    Чи потрібно оформляти опікунство при укладанні Договору дарування? Та якщо Обдаровуваний родич?

    Відповідно до ч. 4 ст. 63 ЦКУ: «…Опікун або піклувальник призначаються переважно з осіб, які перебувають у сімейних, родинних відносинах з підопічним, з урахуванням особистих стосунків між ними, можливості особи виконувати обов'язки опікуна чи піклувальника…». Ч. 3 ст. 41 ЦКУ: «…Правочини від імені недієздатної фізичної особи та в її інтересах вчиняє її опікун…».



    Які Документи необхідні для оформлення опікунства?

    Для оформлення опіки необхідні такі документи: 1. Заява особи про прийняття на себе обов'язків про опіку. 2. Паспорт та його копія недієздатної особи, що потребує опіки. 3. Рішення суду про визнання цієї особи недієздатною. 4. Паспорт та його копія особи, яка бажає бути опікуном. 5. Акт обстеження умов життя особи, яка потребує опіки, і опис її майна. 6. Довідка про стан здоров'я особи, яка потребує опіки. 7. Довідка про місце проживання майбутнього опікуна. 8. Акт перевірки умов життя майбутнього опікуна. 9. Довідка про стан здоров'я майбутнього опікуна. 10. Документи про житло і майно недієздатної особи.


     
    ООО "ЮК "КОНСУЛ"
    2004-2016 Все права защищены.